Bouw sticker Nederlands
header

airhunters kiest voor TMS in de cloud

Het jonge, eigenzinnige expeditiebedrijf airhunters, dat gekend wordt vanwege zijn grote mate van flexibiliteit en creativiteit in transportoplossingen, kiest voor verdere professionalisering door aanschaf van een Transport Management Systeem.

Airhunters, een nieuwerwets expeditiebedrijf, dat gebruik maakt van verschillende transporteurs, heeft gekozen voor FiLogic vanwege de grote flexibiliteit van het systeem. Erik Roelevink, oprichter van Airhunters, licht toe: “Onze bedrijfsfilosofie is erop gebaseerd dat wij gebruik maken van vrachtwagens die toch al rijden, vergelijkbaar met carpoolen, maar dan met goederen: “cargopoolen”. Een efficiënte, duurzame manier van transport, maar dit is niet eenvoudig te tracken & tracen. Toch willen wij onze klanten betere, innovatieve track & trace aanbieden dan men gewend is bij de reguliere transporteurs. Wij hebben er vertrouwen in dat we dit kunnen bereiken door een intensieve samenwerking aan te gaan met FiLogic. Het is geen kant-en-klaar product dat wij kopen. Wij gaan samen bouwen aan een state-of-the-art TMS.”

FiLogic biedt de nieuwste generatie transport management software. Het is een zeer compleet transport management systeem dat werkt vanuit de cloud. Belangrijke redenen van Airhunters om te kiezen voor FiLogic zijn de mogelijkheden met betrekking tot klantspecifieke rapportages en het unieke klantenportal. “Onze klanten kunnen meer verwachten dan alleen order entry en POD opvraagmogelijkheden,” aldus Hans van Wieringen, mede-oprichter van Airhunters. Verder biedt het systeem onder andere heldere orderverwerking, planning en facturatie, evenals geconsolideerd afrekenen en multileg transporten.

Het vertrouwen in een goede samenwerking wordt gesteund door het feit dat de bedrijven veel gemeen hebben. Beiden zijn relatief nieuwe spelers op de markt, maar wel met jarenlange ervaring in respectievelijk IT en logistiek. Zowel Airhunters als FiLogic hebben de ambitie om de beste te zijn. Maatwerk, flexibiliteit en klanttevredenheid staan hierbij voorop. Ongeacht de complexiteit van de vraag, streven zij naar een simpele oplossing. Beide partijen zien erg uit naar de komende periode, waarin zijn gaan bouwen aan een state-of-the-art TMS.